YHS_7911

Kleinschalig en open

De Pijler is een kleinschalige en open basisschoolwaar iedereen elkaar kent en iedereen erbij hoort.

Vertrouwde basis

Een vertrouwde basis draagt bij aan het welzijn van leerlingen. Om tot een optimale ontwikkeling te komen, is het belangrijk dat leerlingen goed in hun vel zitten en zich prettig én veilig voelen op school. Onze open christelijke identiteit en de vijf schoolafspraken die gebaseerd zijn op de Kanjertraining helpen daarbij:

• We vertrouwen elkaar • We helpen elkaar • We werken samen • We hebben plezier • We doen mee

Samen met ouders

De thuisgroep biedt je kind ook een vertrouwde basis met een eigen vaste leerkracht. Zo zorgen we ervoor dat de school een veilige plek is, waar je kind echt wordt gezien en graag naartoe komt. In een veilige omgeving ontstaat er ruimte om jezelf te zijn en groeien.

Wij weten dat ouders hun kind het beste kennen. Door samen je kind centraal te stellen, en daarover in gesprek te zijn, stimuleren we je zoon of dochter om eigen talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Zo groeit het zelfvertrouwen en leert je kind zijn eigen talent te gebruiken.

Op basisschool De Pijler willen we dat ieder kind wordt gezien, gehoord en gekend!

Sociale vaardigheden en burgerschap

Op De Pijler werken we van groep 1 tot en met 8 met de Kanjertraining, waarmee kinderen sociale vaardigheden aanleren en meer leren over burgerschap. Met de Kanjertraining leren ze respectvol met zichzelf, met elkaar en met de school en de omgeving om te gaan. De Kanjertraining wordt ook ingezet om het onderlinge vertrouwen te versterken. Vertrouwen is de basis voor rust in de klas en daardoor kunnen kinderen beter tot leren komen.

YHS_8130

Onze missie en visie

Wij bereiden onze leerlingen voor op de maatschappij van morgen. Dit is ons doel en het motiveert ons om het onderwijs op De Pijler te blijven verbeteren en vernieuwen.

YHS_7920

Schoolgids

In onze schoolgids beschrijven wij, waar wij als basisschool voor staan, hoe we het onderwijs georganiseerd hebben en wat wij belangrijk vinden om uw kind mee te geven.

YHS_8072

Je kind aanmelden

Het is leuk om hier te lezen over basisschool De Pijler, maar het is nog leuker om de school in werking te zien. Jij en je kind(eren) zijn van harte welkom.